Passiv inkomst, är det möjligt?

Tanken bakom det är att du marknadsför andra människors produkter, ofta genom ett anslutet nätverk, och tjänar en provision om folk faktiskt slutar köpa tack vare din marknadsföring.

Det är baserat på inkomstdelning. Om du har en produkt och vill sälja mer kan du erbjuda promotorer ett ekonomiskt incitament via ett filialprogram. Om du inte har någon produkt och vill tjäna pengar kan du marknadsföra en produkt som du känner att har värde och tjäna en inkomst från den som en marknadsförare.

Jag har pratat lite om det tidigare, men idag vill jag dyka djupare in i vad affiliate-marknadsföring faktiskt är, vilka sidor det finns och hur man kommer igång. Så låt oss dyka in i min marknadsföringsguide för affiliate. Redo?

Affiliate-marknadsföring är processen att tjäna en provision genom att marknadsföra andra människors (eller företagets) produkter. Du hittar en produkt du gillar, marknadsför den till andra och tjänar en del av vinsten för varje försäljning du gör.

Wikipedia talar emellertid om fyra olika parter som är inblandade: köpmannen, nätverket, utgivaren och kunden.

Jag kommer att förklara alla fyra parter på en sekund. Men när det gäller den faktiska marknadsföringen, finns det två sidor av en anknytningsekvation: produktskaparen och säljaren och affiliate-marknadsföraren.

Därför kan affiliate-marknadsföring ses som processen att sprida produktskapande och produktmarknadsföring över olika parter, där varje part får en del av intäkterna enligt deras bidrag.

Det är inte bara marknadsföringen eller bara produktskapandet som definierar vem du är som en affiliate-marknadsförare.

Du kan vara både skaparen och marknadsföraren och fortfarande dra nytta av den underliggande idén att dela intäkter.

Låt oss nu titta på alla delar av ett framgångsrikt marknadsföringssystem för affiliate.

Handlaren: Ibland även känd som skaparen, säljaren, varumärket, återförsäljaren eller säljaren. Det här är det parti som skapar produkten. Det kan vara ett stort företag som Dyson som producerar dammsugare.

Eller så kan det vara en enskild person som Mariah Coz, som säljer onlinekurser till kvinnliga företagare.

Från soloentreprenörer till nystartade företag till enorma Fortune 500-företag, vem som helst kan vara handlaren bakom ett anslutet marknadsföringsprogram. De behöver inte ens vara aktivt involverade. De måste bara ha en produkt att sälja.

Affiliate: Det här partiet är ibland också känt som förläggaren. Dotterbolag kan också variera från enskilda individer till hela företag. Ett affiliate-marknadsföringsföretag kan producera några hundra dollar i provisioner varje månad eller tiotals miljoner dollar.

Det är där marknadsföringen sker. Ett dotterbolag marknadsför en eller flera anslutna produkter och försöker locka till och övertyga potentiella kunder om värdet av säljarens produkt så att de faktiskt hamnar på att köpa den.

Det kan också vara en hel webbplats som ägnar sig åt att hitta coola produkter relaterade till vissa ämnen och marknadsföra de därtill hörande produkter.

Konsumenten: Kunden eller konsumenten gör att affiliate-systemet går runt. Utan försäljning finns det inga provisioner att dela ut och inga intäkter som ska delas.

Dotterbolaget kommer att försöka marknadsföra till konsumenten på vilken kanal de finner lämpligt, vare sig det är ett socialt nätverk, digitala skyltar eller genom en sökmotor som använder innehållsmarknadsföring på en blogg.

Oavsett om konsumenten vet att de ingår i ett marknadsföringssystem för affiliate eller inte är det mestadels upp till affiliate.

Vissa väljer att låta sina kunder veta och fler och fler dotterbolag tenderar att vara transparenta när det gäller att deras marknadsföring stimuleras ekonomiskt, men andra inte.

De låter spårningssystemet fungera i bakgrunden, där kunden kan följa köpprocessen precis som vanligt och att medlemsförbundet fortfarande får en provision.

Konsumenten kommer vanligtvis inte att betala ett högre pris till marknadsföringspartnern, eftersom kostnaden för det anslutna nätverket redan ingår i detaljhandelspriset.

Nätverket: Endast vissa tar hänsyn till nätverksdelen i affiliate-marknadsekvationen. Men jag tror att en anknuten marknadsföringsguide måste inkludera nätverk, eftersom i många fall fungerar ett nätverk som en mellanhand mellan filialen och handlaren.

Även om du tekniskt skulle kunna marknadsföra en onlinekurs som någon har skapat och bara ordna en direkt inkomstandel med dem, låter du ett nätverk som ClickBank eller Commission Junction hantera betalningen och leverans av produkter en mer allvarlig anmärkning om din affiliate-marknadsföring.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Casino & Betting
Affiliator.nu